söndag 9 juni 2013

Rör Inte min hud

.. Jag skulle vilja trycka upp såna tröjor o pins o ha på mig... Har man diagnosen Fibromyalgi. Ja det är ju att man har ont men de är så mycket annat också o den ena med sjukdomen är så olik den andra i symtom.  Jag har utvecklat en extrem överkänslighet i min hud. Min hud svider konstant som värsta solbrännan. Tänk att du bränt dig av solen riktigt ordentligt så hela huden svider o är varm. Så har Jag de var dag. Visst vissa dagar är lindrigare än andra men känslan finns alltid där.
Jag som Älskar (Älskade) beröring, närhet... har fått sätta de behovet till sidan. de funkar fortfarande att Göran pillar mig i håret. men ömma smekningar de är rena mardrömmen. Att Kramas kan vara en pina..... även om den är lätt som en fjäder kan de kännas som du skalar av min hud bara du rör vid mig med ditt minsta lilla pekfinger.

Att ha kläder på sig är ingen fröjd längre. de gäller att köpa kläder som sitter löst o kan fladdra så att huden får luft. Man får tänka praktiskt före att de ska vara snyggt ;)
eställt baddräkter nu till semestern så dem kommer i veckan, hoppas dem ska passa så man slipper ut o jaga. finns inget värre än att prova o ta på o av kläder etc....

detta är en sida av fibromyalgi för just mig <3

Så tycker du jag ryggar tillbaka , eller om jag tackar nej till en kram så vet du varför... de är inte för jag inte vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar